<transcy>Handelsvillkor</transcy>

Leverans- och betalningsinformation

Följande handelsvillkor gäller för alla leveranser från takkliving.dk

TACK Living ApS

CVR 42264636

Strandvejen 70, 5600 Faaborg

kontakt@takkliving.dk

Betalning

När du beställer en vara på takkliving.dk får du omedelbart en orderbekräftelse via e-post. Efter detta kommer din beställning att packas och skickas från lagret. Om du har beställt en beställningsvara skickas dessa så snart de finns i lager - leveranstiden visas på sidan för den aktuella produkten. Beloppet dras inte från ditt konto förrän artikeln har tagits emot av kunden.

Du kan betala med följande betalkort på takkliving.dk:

Din kontoinformation, som samlas in när du köper varor, skickas direkt och säkert till PBS via krypteringsformuläret (SSL), som endast är reserverat för dig och PBS. Detta säkerställer att obehöriga inte kan se eller lagra din personliga information.

Betalning via ViaBill:

När du köper med ViaBill får du först dina varor. Då måste du betala din

månadsförmån den 20: e varje månad.

Om du ångrar ditt köp upphör betalningsavtalet med ViaBill.

ViaBill finansierar inköp för upp till 2000 DKK.

Belopp över 2000 DKK finansieras i samarbete med SparXpress.

Om du redan har ett Viabill-konto kostar det 39 DKK. i avgift varje månad.

Läs mer: www.viabill.com

Leverans

Leverans har ägt rum när artikeln har levererats till kunden, vilket är till trottoaren på den leveransadress som anges vid beställningen eller till närmaste paketbutik.

Varorna skickas av GLS eller BLT.

Kontakta kundtjänst om du vill betala för leverans av artikeln.

Vi skickar till överbryggade öar i Danmark med fraktpriser från 29 DKK och gratis över 499 DKK

  

Produktinformation

Produktens speciella egenskaper anges på www.takkliving.com.

Svar på ytterligare information eller frågor i fortsättningen av den befintliga informationen kan erhållas på denna e-postadress till www.takkliving.com via kontakt@takkliving.com, om du vill.

 

Priser

Prisförändringar kan inträffa, beroende på din beställningstid. Detta beror på att priserna är dagliga priser och ofta ändras kontinuerligt. Om TAKK Living accepterar din beställning faktureras du det pris som gäller på orderdatumet. Alla priser visas inkl. MOMS.

Prisfel

Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till fel pris.

 

Risken för oavsiktlig förstörelse eller försämring

Risken för att beställda varor förstörs eller skadas på grund av oavsiktliga omständigheter övergår endast till köparen när varorna är i köparens förvar.

 

Ansvarsfriskrivning och garanti:

www.takkliving.dk ger dig relevant information om andra webbplatser via länkar. Dessa webbplatser kontrolleras inte av www.takkliving.dk. Därför kan vi inte på något sätt hållas ansvariga för deras innehåll.

Information om de beställda varorna från sådana webbplatser ingår inte i beskrivningen av de beställda varorna i avtalet mellan köparen och www.takkliving.dk, varorna uppfyller således köparens förväntningar om de motsvarar TAKK Livings egen beskrivning.

Som ett resultat av att de beställda varorna levereras sent eller innehåller fel, är säljaren inte ansvarig för skador om dessa förseningar eller brister beror på omständigheter i köparens förvar som ligger utanför www.takkliving.dks kontroll. Detta kan till exempel inkludera krig, upplopp, upplopp, eld, statlig intervention, beslag, valutarestriktioner, arbetstvister av något slag, inklusive strejker och lockout, eller liknande.

Köparen får endast de garantier på beställda varor som tillverkaren utfärdar till köparen. www.takkliving.dk ger ingen oberoende garanti.

 

Ångerrätt

Som konsument har du en 14-dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du fick din artikel. Om du har beställt flera olika artiklar i samma köp, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du fick den sista varan.

.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till kontakt@takkliving.dk eller använda standardavbeställningsformuläret som du hittar längst ner i villkoren.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

 

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera artiklar från oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera artiklar, även om de köptes i en beställning.

Observera att du inte kommer att få ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

Lämna tillbaka

När du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.

Vissa artiklar kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller bl.a. för möbler

Kostnaden för att returnera dessa för stora möbler förväntas kosta högst 1000 DKK.

Objektets skick när du skickar tillbaka det

Om artikeln har tappat värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att bestämma artikelns egenskaper, egenskaper och hur det fungerar kan du bara få tillbaka en del av inköpsbeloppet. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till en minskning av varans värde.

Återbetalning av inköpsbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka pengarna. Om varan försämras drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag vi har fått ditt meddelande att du vill säga upp avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid inköpstillfället, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar bevis för att vi har returnerat den.

 

Varan skickas till:

Strandvejen 70, 5600 Faaborg

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också avbryta köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress efter överenskommelse. skriva till kontakt@takkliving.dk för denna lösning.

 

Rätt till klagomål

När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i inköpslagen för köp av varor.

Detta innebär att du har rätt att göra ett klagomål i 24 månader. Kontakta oss innan du skickar varan. Observera att rätten att göra ett klagomål kan begränsas av produktens naturliga hållbarhet.

Om ditt klagomål är motiverat betyder det att du antingen kan reparera, byta ut, få tillbaka pengarna eller sänka priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäcktes kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

Om klagomålet är motiverat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Varan skickas till:

Strandvejen 70, 5600 Faaborg

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

Policy för personuppgifter

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, tfn. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar den personliga information som är nödvändig för att kunna leverera artikeln till dig.

Personuppgifterna registreras hos TAKK Living ApS och lagras i fem år, varefter informationen raderas.

Dessutom samarbetar vi med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen behandlar information enbart för våra räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi arbetar bara med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information adekvat skydd.

Uppgifterna som är ansvariga för takkliving.dk är TAKK Living ApS

Du har rätt att få information om vilken information vi behandlar om dig.

Om du tror att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kontakt@takkliving.dk.

 

Rätt att överklaga

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta oss på kontakt@takkliving.dk .

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

 

Centrum för klagomålslösning

Board of Board

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

  

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr   

Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)

Till:

Takkliving.dk

Strandvejen 70, 5600 Faaborg

Kontakt@takkliving.dk

Jag meddelar härmed att jag vill utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpavtal för följande varor / tjänster:

_______________________________________________________________________________

Beställde det: _______________________________

Mottagen på: _______________________________

Konsumentnamn: ______________________________________________________________________________

Konsumentadress: ___________________________________________________________________________

Konsumentunderskrift: _______________________________________

Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)